m·x|360

platsen för sanningen utan omskrivning

snömos

with one comment

för ett tag sedan skällde jag på Peppe (ni vet chefredaktören för tidningen papper i helsingfors) för att hon använde ordet snömos.

eftersom Peppe är en klok kvinna kröp hon genast till korset och gjorde avbön.

nu slumpade det sig inte bättre än att jag tittade på tv4 häromdagen och sitter då inte fanskapet i rutan och säger snömos? Vad är det för fel på den där kanalens personal egentligen? snömos! jag svimmade, trillade ur fåtöljen, vaknade och sålde tv:n. skall skruva bort den där dosan man kopplar antennen i också så att jag inte blir frestad att återinstallera en dylik apparat.

Peppe nu är du inte ensam om att använda det där ordet, men det gör inte saken bättre. du är naturligtvis förlåten Peppe. tokstollen på tv4:a kommer däremot aldrig att förlåtas!

eder m.x:

Written by m·x|360°

8 november, 2007 den 12:33

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Av ren nyfikenhet, vad har du emot ordet ”snömos”?Ingen kan väl annars undgå att se kopplingen mellan ordets innebörd och bloggande generellt, tänker jag.Hepp.

    Jerry

    7 januari, 2008 at 22:51


Lämna en kommentar